Dag 7 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jitske Lange - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jitske Lange - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Jitske

Blijf op de hoogte en volg Jitske

04 Augustus 2019 | Vietnam, Hoi An

Vanmorgen ben ik lekker rustig opgestart.
Ik heb mijn was opgehaald, water gehaald bij de lokale supermarkt en gezwommen bij het zwembad.

In de middag gingen we naar My Son. Hier ligt een gebied met meerdere ruïnes. De ruïnes waren vroeger tempels en gebouwen die onderdeel waren van het koninkrijk van de Champa´s. Er is veel van het hindoeïsme terug te vinden in de ruïnes. Er zijn verschillende beelden en afdrukken van o.a. goden uit het hindoeïsme.
Deze ruïnes staan op de UNESCO lijst. Ze proberen de tempels te restaureren, daardoor zie je bij enkele ruïnes kleur verschil qua stenen.
Dit vroegere koninkrijk loopt langs de kustlijn.

Na de prachtige ruïnes, was er een korte show met verschillende dansen en muziek. De eerste dans was een waterdans. Enkele dames droegen bepaalde kledendracht en deden een dans met een waterpot.
Daarna was er een lokale bekende artiest die een muziekstuk speelden op een bijzonder instrument. (Het leek een beetje op een klarinet.)
De show werd afgesloten met een elfendans. Een dans in speciale kledendracht.

Vervolgens zijn we weer met de buggy terug gereden naar de parkeerplaats. Daar zijn we op de bus gestapt naar een bootje.
Met het bootje hebben we over het kanaal bij Hoi An gevaren. Onderweg kregen we een drankje van passievrucht en rum. Het was een verrassend lekker en fris drankje (ondanks dat 80% van het drankje bestond uit rum). Met het bootje kwamen we aan in het centrum van Hoi An.

In het centrum zijn we met een groepje naar een cafeetje gelopen aan het kanaal om iets te drinken. Daarna zijn we doorgelopen naar street food tentjes. Ze bakken letterlijk op straat je eten. Hier hebben we gegeten. Ik had varkensstokjes met sla die ik moest wikkelen in rijstpapier. Het was erg lekker.

Na het eten zijn we het centrum ingelopen, deze keer niet het oude centrum, maar het centrum over de brug. Daar kwamen we uit in een hele lange straat vol marktkraampjes. Hier hebben we eerst een bananenpannenkoek met nutella gegeten. Ook street food. Vervolgens zijn we lekker gaan shoppen.
Op de terug weg zijn we opnieuw bij een street food kraampje gestopt voor een ijsje. Dit ijsje was gemaakt van vers fruit en in een koker gegoten. Raar maar erg lekker.

Morgen gaan we met de bus naar Hue.