Dag 1 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jitske Lange - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jitske Lange - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Jitske

Blijf op de hoogte en volg Jitske

29 Juli 2019 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vanmorgen zijn we vertrokken naar Bentre. Dat ligt iets meer in het zuiden. We hebben een tussenstop gemaakt in een Hammock. Een plaats waar veel reizigers op de scooter stoppen, relaxen in de hangmat en genieten van een kop koffie.

Vervolgens hebben we onze reis vervolgd en kwamen we aan in Bentre. Hier zijn we eerst naar de markt gelopen en daar zagen we vooral verse artikelen. Zoals levende vissen, kikkers, krabben en fruit.

Daarna zijn we op een boot een stukje van de Mekongdelta over gevaren. Halverwege zijn we overgestapt op een traditioneel bootje. Inclusief de puntige hoed hebben we in kleine groepjes genoten van het uitzicht.

Toen we aangekomen waren bij de stop zijn we een korte wandeling gaan maken. Na een korte drink pauze hebben we onze reis vervolgd op de fiets. Net voordat er een regenbui overtrok was de ronde klaar.

Vervolgens hebben we gegeten. We kregen garnalensoep, verse garnalen, een grote gebakken vis (compleet) voor een visrol en bananenbladeren gefrituurd. Deze maakte je zelf door een rijstpapiertje te vullen met een stukje komkommer, ananas, verse mihoen en een beetje vis. En toen we eigenlijk al vol zat kwam er ook nog een bord mihoen met kip en rijst. Als toetje nog wat vers fruit.

Hierna zijn we op een motor geweest met een bak. Een “celoo”. Die heeft ons in kleine groepjes een stukje rond gereden. We zijn gestopt bij een gezin dat matten maakt van riet, helemaal met de hand.

Vervolgens hebben we onze reis voortgezet op de boot met een kokosnoot met kokoswater. Tijdens de rot zijn we gestopt bij een plekje waar de “coconutcandy” maken. Eerst halen ze de harde buiten laag eraf. Dan hakken de de kokosnoot in tweeen. Het water gebruiken ze om mee de koken de kokosnoot wordt geraspt en daar maken ze snoep van.

Toen we eenmaal terug waren zijn we later naar een restaurant gegaan. Daar hebben we met de hele groep gegeten. Mihoen met groente, rijst met knoflook, varkensvlees stukjes etc.

Daarna zijn we Saigon met een groepje ingelopen. Het ziet er ‘s avonds prachtig uit. We zijn omhoog gegaan bij een gebouw. (52 verdiepingen) Daar hebben we een drankje gedaan en genoten van een prachtig uitzicht.

Op naar de volgende dag.

• 29 Juli 2019 - 16:20

Gert:

Leuke foto’s ziet er gezellig uit.
    Spectaculair die lasers in de stad.
    Geniet van de reis

• 29 Juli 2019 - 16:42

Aukje:

1e dag al een geslaagde dag een hoop gezien en gedaan, prachtige foto’s geniet ervan.
    Morgen met de trein, wordt lijkt mij een hele belevenis.