Dag 12 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jitske Lange - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jitske Lange - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Jitske

Blijf op de hoogte en volg Jitske

09 Augustus 2019 | Vietnam, Hanoi

Om 5.00 ging de wekker. Ik ben samen met o.a. Tatiana en Judith naar boven gelopen, op het dek, om foto´s te maken van de zonsopgang. Helaas was het iets minder spectaculair dan we hadden gehoopt.

Vervolgens ben ik nog even terug mijn bed in gegaan om daarna aan te sluiten bij het ontbijt van 7.00.
Hierna zijn we naar de grot gevaren. (Hang Sung Sot) Hier zijn we een stukje omhoog gelopen, al ging het niet heel snel, want er waren behoorlijk wat toeristen. Boven hadden we een prachtig uitzicht over een gedeelte van de baai. Vervolgens zijn we de grotten in gelopen. Op sommige plekken was het calcium nog aan het groeien door het druppelende water. Het is erg mooi binnen en sommige plekken zien er uit als een sprookje!
In één grot was er een ´verassing´. Een stuk dat leek op een vinger die wees naar een deuk in het plafond. (Je kunt er overigens ook iets anders in zien... )
Binnen in de grotten was de temperatuur wel oké, maar alsnog was het erg warm.
Op de terugweg naar de boot, kwam ik nog een aap tegen. Een leuke toevoeging.

Na de wandeling om 8.00 ´s ochtends gingen we terug naar het schip en die heeft ons terug gevaren naar het land. Hiervandaan zijn we met de bus terug gereden naar ons hotel in Hanoi.

Om 14.30 waren we aangekomen bij het hotel. Ik ben samen met Tatiana en Judith nog even het centrum in geweest. Deze keer een stuk verder (met een taxi) richting de kathedraal. De winkels zijn leuker en de straat is gezelliger, schoner en mooier. Hier hebben we lekker rondgewandeld en een beetje geshopt. Halverwege kwamen we de Katholieke kerk van Hanoi tegen. Het lijkt erg op de Notre dam in Saigon. Hier hebben we wat gedronken. Tatiana had de traditionele ei-koffie.

Hierna zijn we terug gegaan naar het hotel. Daarvandaan zijn we met de groep vertrokken naar een restaurant. Samen hebben we als groep genoten van ons laatste groepsmaaltijd in Vietnam. We hebben de reisleider nog extra bedankt en genoten van de herinneringen.

Daarna zijn we terug gelopen en heb ik met een enkeling nog een drankje gedaan in de Ierse pub naast het hotel.

Morgen is echt de laatste dag. Ik ga het lekker rustig aan doen met een massage. In de avond gaan we terug vliegen naar Amsterdam.

Tot nu toe vond ik Hoi An de leukste plek. Het is er gezellig, schoon, levendig en speciaal. Een plek die ik niet snel zal vergeten.
Het was een ongelofelijke reis vol bijzondere ervaringen, prachtige plekken en een geweldige groep reisgenoten. Het was een vakantie om nooit te vergeten!