De eerst dagen - Reisverslag uit Bradford, Verenigd Koninkrijk van Jitske Lange - WaarBenJij.nu De eerst dagen - Reisverslag uit Bradford, Verenigd Koninkrijk van Jitske Lange - WaarBenJij.nu

De eerst dagen

Door: Jitske de Lange

Blijf op de hoogte en volg Jitske

20 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Bradford

Vrijdag 18 Januari was het zover!
Mijn ouders hebben mij afgezet bij het vliegveld. Toen ik mijn bagage ging inchecken was ik totaal 11 kilo te zwaar! Maar niemand zei er wat van! Heerlijk :P.
Bye Bye Nederland!!

Door de hevige sneeuw in Engeland had mijn vliegtuig ruim een uur vertraging. Toen we eindelijk om 20.30 Nederlandse tijd konden vertrekken zat ik in een vliegtuig waarbij alle stoelen rondom mij leeg waren. Dus ik had lekker veel ruimte.
Om 20.45 Engelse tijd ben ik geland. En dan wordt het toch erg lastig om te verplaatsen met 4 tassen, waarvan 3 koffers! Gelukkig was er een hele aardige man op het vliegveld die mijn koffer naar de taxi heeft gerold. Vervolgens ben ik met de taxi naar de accommodatie gegaan. En daar moest ik ook weer even pielen, want ik moest nog een stukje lopen met simpelweg 1 koffer te veel :P En zeker als je door een berg SNEEUW moet!
Toen ik bij de receptie aan kwam moest ik veel formulieren tekenen. Daarna is de man van de receptie meegelopen naar mijn kamer. En want zijn de Engelse toch aardig, want ook nu werd er weer 1 koffer voor mij gedragen! De buitendeur gaat open met een pasje en daarna is er nog een deur en die moet met een sleutel en dan heb je nog de kamer deur, die gaat ook met een sleutel open. Dus het is best goed beveiligd.

Toen ik eenmaal in mijn kamer was heb ik alles opgeruimd. Mijn koffers zijn nu leeg. De kamer heeft ook een stukje persoonlijkheid gekregen.

Vervolgens ben ik gaan slapen. Man wat mis ik mijn grote, zachte bed! Dit bed ik ook prima, maar wel heel anders.

De volgende dag ben ik naar het centrum geweest om wat basis dingen te halen. Ik wist niet waar ik heen moest, maar gelukkig kwam ik een student uit Litouwen tegen. Samen stapte we op de Free city bus, die brengt je gratis naar het centrum. Ze is bij dezelfde halte uitgestapt en heeft mij toen wat dingen laten zien. Toen ik weer terug was op mijn kamer, heb ik alles op mijn bed gelegd en toen ben ik boodschappen gaan doen. Want het kraanwater is niet te pruimen en wc papier was er ook niet, dus ik moest echt alles halen.
Niet wat ik gewend ben, maar het is wel oké.

'S avonds hoorde ik veel lawaai, dus ik ging kijken en er waren wat studenten aan het sleeën op bakplaten! gekkies.

Vandaag heb ik nog een paar dingen gehaald bij de supermarkt en verder gewoon lekker aan het niksen en wat dingen uitzoeken.

Voor de mensen die mijn willen bereiken! Mijn Nederlandse telefoonnummer is buiten gebruik. (Ik had toch geen service)
Als je mij wil bereiken kun je mij gewoon mailen. Mocht het spoed hebben dat kun je mijn ouders bellen voor mijn Engelse telefoonnummer.

Voor nu zeg ik Bye Bye, See you when I see you! Enjoy your Sunday!

xXx

Ik mis iedereen nu al! <3

Voor degene die post of iets willen sturen, of willen langskomen. Mijn nieuwe adres is:

Laisteridge Lane student Accommodation
International house B14
Laisteridge Lane
Bradford
BD5 0NH
United Kingdom

  • 20 Januari 2013 - 20:39

    Sanne:

    Mis jouw ook, heel veel plz lieverd <3

  • 21 Januari 2013 - 16:59

    Monique:

    Kom maar op met de verhalen!!!!

    maakt niet uit wat, is gewoon leuk om te horen wat je allemaal daar mee maakt, want hoezo kraanwater niet lekker???? moet toch gewoon te drinken zijn??

    geniet daar lekker
    doeiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 12 Nov. 2012
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 87249

Voorgaande reizen:

27 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Vietnam, de parel van Azië

20 April 2017 - 06 Mei 2017

Sri Lanka

30 Maart 2014 - 12 April 2014

IP reis - La Diva, Kreta

18 Januari 2013 - 25 Juni 2013

Studeren in Bradford!

17 Oktober 2012 - 22 Oktober 2012

Steden trip 2012

09 Juli 2012 - 23 Juli 2012

Onderwijs Expeditie Oeganda

Landen bezocht: