Long time no seen en dan dit! - Reisverslag uit Bradford, Verenigd Koninkrijk van Jitske Lange - WaarBenJij.nu Long time no seen en dan dit! - Reisverslag uit Bradford, Verenigd Koninkrijk van Jitske Lange - WaarBenJij.nu

Long time no seen en dan dit!

Door: Jitske de Lange

Blijf op de hoogte en volg Jitske

14 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Bradford

Hoi,

Het is inmiddels al weer een lange tijd geleden. Ik heb dus veel te vertellen. Zeker na vandaag!!

Lessen
Inmiddels heb ik al 1 vak afgerond en zijn van 2 vakken mijn lessen al afgelopen. Dus er komen weer 2/3 essays aan die ik mag gaan maken!..... Ik moet dus ook nog werken hier! :P
Met education beyond the classroom (ebtc) ben ik naar York geweest. Echt een prachtige stad. Met leuke ouderwetse straatjes en gebouwen en musea om je uit te leven!
Het was er erg leuk en gezellig en zeker een stad om te bezoeken! (Zie foto's) Voor etbc moest ik ook naar een museum, die moet ik uiteindelijk verwerken in mijn essay. Ik heb gekozen voor national media museum. Ik ben daar heen geweest met Djuna en Michiel. Ik moet zeggen het is opzicht wel een leuk museum. Je kunt het nieuws presenteren of het weer. De weg van de satelliet volgen, met dino's spelen (via zo'n blue screen) en zelf de camera's bedienen. Of misschien toch liever ouderwets computer spelletjes spelen met de meest oude systemen.

Een ander vak is Understanding specific learning difficulties.(usld) Een erg interessant vak. Wel zwaar. Het niveau ligt behoorlijk hoor en de stof is best pittig, maar wel heel erg leerzaam. Ik heb denk ik, als ik nu terug kijk, van die les het meeste geleerd. Het gaat over onder andere dyslexie.

Het laatste vak is nogal saai. Exploration and Encounters. (EE) De leerkracht houd heel erg van het vertellen van zijn persoonlijke verhalen, wat ook best leuk kan zijn, maar niet als ik alles, maar dan ook alles, 100 keer moet horen!!
Dus over dat vak heb ik niet echt veel te vertellen...

Oranje!
En jahoor!! 2013, het speciale jaar!! De kroonswisseling!! Eindelijk is het zover en dan uitgerekend dat jaar ben ik niet thuis!!! NEEE!!
Maar dan boek je toch gewoon even een vliegticket naar huis voor een paar dagen?! JAAA!! Dus ik was voor een paar dagen thuis!! Wel een hele drukke planning, maar ik heb natuurlijk eerst genoten van die heerlijke en bizarre oranjegekte!! :P
Ik ben zelf met een groep naar Amsterdam geweest en ik heb het erg gezellig gehad. Ik was zelfs aan het einde van de dag verbrand om mijn voorhoofd!! Dat gebeurd niet snel in Bradford! :P

HOME
De andere dagen heb ik geshopt, en dan vooral eten! :P En gewoon even genoten! Tommy, mijn kat, keek wel erg gek op dat ik ineens thuis was! :P
En wat slaapt mijn bed thuis toch lekker!! I want my bed!! :P

Mee naar Engeland
Uhm dan moet ik even denken, wat had ik allemaal mee terug!!
Hier komt het lijstje, voor zover ik het mij kan herinneren :P
Brood, bolletjes, kaas, kaasschaaf, American filet, ossenworst, smeerworst, pizza, champignon soep, sla saus, knackworst, kruiden, paprika chips, nootjes, andere zoutjes, knoflooksaus, noodles, pesto, pita broodjes en volgens mij vergeet ik zelfs nog wat! :P Dus ook ik kan hier genieten, van het heerlijke Nederlandse eten! :P

Das pech, systeem crash....
En toen ging ik alweer terug! En dan kom je op Schiphol en dan gaan ze moeilijk doen, handbagage te zwaar! Dus ik: ''Ja ik kan er niets uithalen, mag ik anders even naar mijn vader lopen om dingen af te geven?'' Jahoor, tuurlijk. Dus ik naar mijn papa. Ik ben te zwaar, maar normaal wegen ze die nooit!! Dus ik heb er niets uitgehaald en ben zo doorgelopen. Nergens meer problemen gehad! :P lekker puh!

En dan zit je in het vliegtuig en dan hoor je ineens!!!:: Er is een systeem crash! De koffers kunnen pas dit weekend worden geleverd. Gelukkig was het vrijdag! Maar ik had 2 pizza's en ander vers spul in mijn koffer!!! NIET LEUK!! Dus zonder koffer terug. De volgende dag heeft mijn lieve mama even gebeld met Schiphol. En mijn koffer was al onderweg naar Leeds vliegveld. Ik kon alleen kiezen... Of ik ging heb direct ophalen.. of ik moest wachten tot maandag, en dat is het ook nog of ik dan maandag wel werd gebeld. Dus.... Ja je raad het al, ik heb zelf mijn koffer gehaald. En diezelfde avond heb ik kunnen genieten van een lekkere, smaakvolle, Nederlandse pizza.

ZON!! echt?!! JAAAA!!
En jahoor, ook in Bradford kan de zon schijnen!! Ik heb op maandag en dinsdag vorige week heerlijke kunnen genieten van het mooie, warme weer! Ik ben zelfs verbrand op mijn voorhoofd!! En ik zei nog wel dat dat niet zo snel gebeurd in Bradford! :P Het weer is hier nu helaas wel wat minder, maar de bloemetjes komen tevoorschijn en de zon en warmte laten zich af en toe zien. Dus het gaat de goeie kant op!! Kom maar op zon!! I AM READY!! SUNSHINE!!

Ziek
Afgelopen week was ik helaas een beetje ziekjes, vooral verkouden. Maar na een paar dagen goed uitzieken is dat zo goed als voorbij. Dus ik kan er weer tegenaan en ik zeg: LET'S PARTY!!
Zeker omdat het voor sommige hier als de laatste 2 weken zijn!! Damn wat gaat de tijd toch snel!!.... Ik zou niet weten wat ik zometeen zonder mijn maatjes moet!!...... HELP!!

OMG!!
Vandaag, of nu beter gezegd liep ik naar de jongens toe voor een international cook off tussen 2 jongens.
Onderweg, ik liep samen met Djuna, kwam er ineens een auto met scheurende banden de hoek om. De auto reed zo hard dat hij bijna tegen ons aan knalde!
We hoorde wel een klap, maar in eerste instantie dachten we dat dat door de auto kwam. En dan bedoel ik ook iets met de auto zelf. Vervolgens keken we naar de overkant van de straat, daar zagen we aan man trillend op de grond liggen en een andere man daarnaast was wild heen en weer aan het lopen en aan het bellen. Dus toen ben ik, Djuna volgend, naar de overkant gelopen. Daar zagen we dat de man om de grond flink lag te trillen, hij was nog wel bij bewust zijn. Hij gaf zelf aan dat hij was aangereden door de auto! De man die aan het bellen was gaf ook aan dat de man aan het bloeden was en niet zo klein beetje ook. Zijn been was goed gebroken, ik denk zelfs verbrijzeld!
We zijn bij de man gebleven en hebben gewacht tot de politie er was. Die was al snel ter plaatse. We moesten daar blijven als getuige. Djuna had haar sjaal aan de man gegeven als ondersteuning voor zijn hoofd. Binnen no time was de ambulance ter plaatse. De man werd verzorgt. En terwijl ze zijn broekpijp open knipte, zag ik al het bloed, het stroomde eruit. Ik weet niet zeker of ik nu een stukje bot zag uitsteken, maar de kans is daar dat dat een stukje bot is geweest!
Na de notatie van onze namen moesten we aanwezig blijven voor de traffic control. Een andere politie agent heeft daarna onze volledige gegevens en verklaring genoteerd. SCARY!! Shakend en vol adrenaline zijn we verder gelopen naar de jongens, een uur later dan gepland. Wij zijn gelukkig ongedeerd gebleven!

International Cook off
Eenmaal bij de jongens hebben we een heerlijk 3 gangen menu gekregen. En ik moet zeggen dat het inderdaad erg lekker was en dat voor onder andere een Belgische jongen! :P Sorry :P
Het voorgerecht en dessert werd door de ene verzorgt en het diner door de ander. En morgen omgekeerd! Dus ik ben weer benieuwd!

Stage
Morgen, of beter gezegd vandaag, ga ik voor een gesprek naar een stageschool. Dus als alles goed gaat, mag ik daar een maand stagelopen! Ik ben benieuwd!
The Atlas Primary school, Bradford.

Voor meer foto's zie mijn facebook!

Zo dat is weer even een heel verhaal!!
Ik zal morgen, of beter gezegd vandaag :P een paar foto's bij dit bericht plaatsen.

Veel liefs, kusjes en knuffels vanuit Bradford!

  • 14 Mei 2013 - 12:49

    Jitske De Lange:

    En dan kijk je terug in je whatsapp geschiedenis en dan denk je ineens terug aan een hilarisch moment! Gisteravond helemaal dubbel gelegen met Djüna Boers! Ik kom niet meer stoppen met lachen!! Ik wou namelijk Jerk schrijven maar schreef perrongelijk jurk! En dan in combinatie met adrenaline en vermoeidheid, is bij mij dus een dodelijk combinatie! XD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 12 Nov. 2012
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 87254

Voorgaande reizen:

27 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Vietnam, de parel van Azië

20 April 2017 - 06 Mei 2017

Sri Lanka

30 Maart 2014 - 12 April 2014

IP reis - La Diva, Kreta

18 Januari 2013 - 25 Juni 2013

Studeren in Bradford!

17 Oktober 2012 - 22 Oktober 2012

Steden trip 2012

09 Juli 2012 - 23 Juli 2012

Onderwijs Expeditie Oeganda

Landen bezocht: